onsdag, 10 mars 2010.

Mja, här kommer inlägget som Jeanette har väntat på heeeeeela dagen, ända sen hon fick komma och hämta oss! ;D

Börja med att Kikki väckte mig vid halv elva, hoppade in i ridkläder och Kikki och NNO'n hämtade upp mig. Första stoppet var Mossebergs biltvätt! NNO'n blev ren och jag och Kikki roade oss inne på Granngården. :) Bilen blev väldigt ren och fin, så vi firade det med en varsin hamburgare på Kocki! Sen åkte vi till stallet och tog in Picasso och Jerry. :) Gjorde iordning och red iväg, först över "jâle", upp på Bålgårdsvägen, över 61:an, mot Myrom genom skogen. Över järnvägen i Myrom, upp genom skogen och kom fram vid ett skitmysigt ställe där ingen av oss varit förut! :P Sjukt fint vare iaf, synd att vi glömde ta kort. :) Hade lite kul åt att vi inte visste vart vi var samtidigt som både jag och Christine började få sjuuukt ont i röven! ;< Njöt av turen, undra vartfan vi var, kom fram till att vi hade kommit till Östra Furtan, och sen var vi vid Furtan-korset. :) Vi gick över vägen och hoppade upp efter en bit in på Långvakshultsvägen.. Därifrån visste vi att det gick en skogsväg till Sönna vilket skulle ta oss hem. Men där hade såklart ingen gått, så krånglade oss upp i typ knädjup snö. Jag och Christine går och krånglar inne på denna jävla skogsvägen, med snö upp över knäna... Efter 45 minuter virrande runt i denna förbannade snön där uppe får vi nog och ringer till Jeanette att hon får hämta släpet och hämta oss, vi var lagomt skärrade över att vi inte visste vart fan vi skulle... Kan ju säga att det var Jeanette som fick lasta på Picasso, jag skakade för mycket.. Kom iaf tillbaka till stallet efter en liten biltur, fixade klart och tog ut hästarna. Jeanette skjutsade hem mig och jag slutade inte skaka förrän jag kom hem och hade duschat! Fick knappt av mig ridbrallorna eftersom dom var blöta upp på låren! ;/
Efter att jag duschat hämtade vi Atli och åkte och åt tacos i Jössefors, mums! :D Lämnade av Putt när vi åkte hem, åkte till Konsum och köpte godis (och älskling hämtade ut sina nya baklyktor till Boran), sen följde Emelie med hem. Kollade på teve, väntade på Sunniva, älskling kom hem, Sunniva kom hit och fick sitt paket, rosa skor med nitar från nelly! :D


Världens finaste tjej! <3 I'm in love!

I måndags börjades dagen med utsläpp av hästarna, dusch, tvätt, städning, smink, byte av sängkläder, dammsugning av golv + soffa. Var ute med Scilla och Mitcho (sötnosar!!) och var på båda bilskrotarna och letade dimljus, dock utan resultat! :( Passade även en liten Elias som mestadels sov, medan Jeanette longerade Picasso. (Bilden ovanför är från dess.) På kvällen kollade jag och älskling Johan Falk, nummer fyra tror jag det var...
Igår passade jag Elias medan Jeanette hoppade (ja, hon åkte faktiskt av!! ;D), hem och åt, var på stallmöte, kramade på Sunniva för att hon kom hem, åt mat igen, chillade, jobbade.

Imorn blir det typ fullt upp, hästarna ska ut, Sunniva får skjuts till tåget, Elias-passning, mat+sömn, travskolan (men tror bara jag ska jobba på första kursen, orkar nog inte med den andra om jag ska jobba på tåget också..) och jobb! Ska även ta en liten promenix med vovvarna under dagen imorn också. :)

Nu ska jag sova, natti! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0