söndag, 11 april 2010.

Det blev aldrig att jag tog hästen jag var och kollade på, min ekonomi hade inte funkat med det. Men verkade vara en riktigt trevlig häst när man lärde känna honom! :) Söt men lite hårig efter vintern!

Var med på första gruppen på travskolan, åt, satt hos Jeanette, var och jobbade, var klar tidigt så satt och dröla en timme drygt..
Fredagen så passade jag Elias, Picasso trampade snett på utebanan och blev halt.. :/ Var och åt mat i Jössefors, jobbade. Blev klar lika tidigt så satt och dröla ett tag då med.. Drog några varv och störde mig på en jävla blondin som backade ut från Helmiaparkeringen när hon såg att jag kom. Och inte nog med det, hon stod kvar och såg dum ut ett bra tag innan hon körde in igen också.. Bah, folk!!
Lördag blev det en sväng t stallet, borsta och bytte täcke på Picasso, åkte hem, duscha, träffa Martina och åkte några varv och köpte glass. :) Travskolan, Limit fick ryck och stack iväg i galopp.. Och efter travet blev det en tur med Christine till Ekshärad! Foder till Jerry stod på listan! :) Första stoppet var Konsum i Vikene, färdkost! Sen åkte vi över Sunne och Torsby upp t Ekshärad och vidare t Yggenäs! Fyyfan vilken fin gård! Sjukt sociala hästar också, kom när man ropade! :)
Åkte över Munkfors hem, stannade i Sunne för kebabtallrik! Gott! Lastade av fodret i stallet, hem t Kikki och åt lite mat där med, haha. Drog några varv och sen skjutsade hon hem mig. :) Älskling kom hem jämt efter, han hade ju varit i Göteborg på fotomässa hela dagen.. Jag somnade så fort jag la huvet på kudden ja, haha. :)


Fina Picasso! :) Gammal bild..

Idag blev det en promenad till konsum för att köpa bröd till frukosten, hem, åt, åkte t stallet, Picasso är fortfarande halt.. :( ellerja, mer stel, men ah, oren iaf.. Så åkte hem och duscha, handla, hämtade Atli och åkte ut till Älgå för att äta grillat! :)
Var och lämnade Putt, åkte till stallet, tog in Kastor och Picasso och gjorde iordning maten, Madde gav dom maten efter hon tömkört Deli, och Kikki tog in Jerry efter att ha ridit.. :) Åkte hem och hämtade plånboken, tog ut pengar, åkte till pappa och skrev ut lite papper, och åkte till sist och placerade röven i soffan hos Jeanette! :) Vi anmälde oss till dressyrtävlingen den 13, så nu äre spikat! :)

Nej, nu blire nog fan läsa lite Isfolket och sova sen! :)
Natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0