helgen.

Inte bloggat på ett tag, varken hunnit eller orkat skriva!

Fredag: Började dagen med att ta ut hästarna, sen hem för dusch och frukost. Jag och älskling åkte till Karlstad (okej, jag sov hela vägen dit..) för att älsk skulle ta influensavaccinet. Vilket slutade med att det var en jäävligt tjatig människa som skulle ge honom sprutan, som övertalade mig att ta den då också. (Så har gått hela jävla helgen med en halvpajad vänsterarm!) Gick på Hööks och åt på Max. Blev inköpt reflexgrimma, hovkrats och snodd till Kastor, och ett par strumpor till mig. Åkte hem och var hemma till två-halv tre nån gång. Somnade på sängen, väcktes, åkte till Jössefors och åt mat. Skjutsa min Toffel + en dator till Age, hämtade pengar hos pappa, hämtade min pärla i Mötterud och åkte och jobbade. Träffa Sandra en sväng vid Volvo efter jobbet, sen blev det sängen och somnade så fort jag la huvet på kudden!

Lördag: Gick upp vid halv nio, åkte till Gateskolan på loppis. Fick träffa älsklings farmor för första gången. Hittade inget, men kul att kolla ändå! Strax före tio åkte vi vidare till Erikshjälpen, hittade dock inget där heller. Lite synd, brukar vara roliga grejer där! Blev apoteket en sväng, nässprayen var ju slut!! Sen hem, sov knappt en timme till, sen blev det mat som stod på listan. Duschade och gjorde mig iordning för travskolan, där lördagsgruppen hade avslutning. Det var ett av barnen som inte kom dit, men resten kom och hade med sig föräldrar och mor- och farföräldrar. :) Tror både barnen och dom flesta vuxna tyckte det var kul! Blev massa fika innan det var slut, fick paket av Mathilda också! Söt liten tjej. När hon kom till stallet: "Ni ska få present sen. Det är en chokladask, som ligger i paket". Älsk hämta mig, gav Kastor&co mer hö. Hem bytte om, sen smörgåstårta hos älsks mormor och morfar. :) Riktigt gott! Kakor och tårta till efterrätt, min mage hade ont efteråt kan jag lova! :( Sen blev de hem och byta om, för att invänta Jossan, Jessi och Sandra! Förfest här, Alexandra blev kär i HG. :) Tiki för armband, jag stack hem till Age och hälsade på, tillbaka till Tiki. Riktigt rolig kväll! Jens hämtade mig och jag lagade mig mat när jag kom hem, han drog tillbaka till Age. (Och kom inte hem förrän fem, men då sov jag sjukt gott!)


Söndag: Vaknade halv elva, blev hämtad kvart över av Sandra. Åkte till 7/11 för att köpa fika till långturen vi skulle på. Kom till stallet och kom på att det inte var väder till en långtur.. Jag och Kastor, Sandra och Picasso och Christine och Jerry red iväg till Myrom istället. Kastor tog bettet och stack, första gången på iaf över 1½ år som han sticker! Fick inte stopp på han förrän efter en stund, och då hade mina vantar redan gått isönder! :( Red en väldigt snäll häst (som jag tror hade dåligt samvete) på hemvägen.. Fick dock jävligt ont i vänsterarmen när han stack.. Hem, duscha, satt och tog de lugnt, sen blev det en tur till Jössefors. Var där 10 min, åkte till stan och köpte mjölk och sen åt vi mat! :'D Drack lite kaffe och kollade på teve, åkte hem och dumpade oss framför teven här hemma också. :)

Måndag (idag): Var sjukt trött när jag skulle rava mig upp imorse kan jag lova! Låg och drog mig i 40 min, sen gick jag upp, drog på mig mjukisbrallor, satte upp håret i en tofs och gick till skolan. Hade dubbeltimme svenska, men andra timmen satt jag och Emma mest och prata. Kom hem, fixade mat (okej, stekt ägg och stekta champinjoner!) åkte iväg och tankade och sen till Bilprovningen. :) Ombesiktningen gick snabbt och smärtfritt. När jag ställt ner bilen hemma följde jag med Christine till stallet (först 7/11 för fika, Sandra jobba! :) Kastor vaccinerades idag, Jerry får vänta eftersom han är så snorig! Hoppas verkligen inte det är nåt allvarligt.. Tömkörde Kastor och gick promenad med Jerry, upp till Titti och Ingvar och tillbaka. Kator var duktig, första gången jag har tömkört han. :) Tog med några schabrak hem också, hade ju ändå tvättid idag! Annars idag har jag tvättat och städat lite, ätit mat och kollat på teve, i stora drag. Älsk sitter och spelar tevespel jämt nu, han kom nyss in med en temugg åt mig. :) Vanilj!

Imorn är det sovmorgon och jobba som står på schemat, ska ut till stallet och lämna dom rena schabrakena också.. Kolla till Kastor efter sprutan, han får ju inte ansträngas så värst närmaste veckan..























Lite suddigt, men ändå. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0